Niektórym wydaje się, że e-biznes to bułka z masłem.

Założę sobie bloga, zacznę pisać na forach, po spamuje na serwisach społecznościowych. Dam kilka ogłoszeń w stylu szukam do pracy w networku itp. Wykorzystam do tego wszystkiego głównie stronę, którą często dała mi firma z którą współpracuje. Wszystko zagra, ludzie będą zapisywać się do mojego networku i generalnie  będzie „gitara”.

Otóż nie.

E-biznes rządzi się takimi samymi prawami jak biznes tradycyjny.

Owszem możesz pozyskać w ten sposób, kilka lub nawet kilkadziesiąt osób miesięcznie jeśli umiejętnie wykorzystasz np. reklamę w Google Adwords. Znam takich ludzi, którzy dzięki takim metodom zapisują po 30 i więcej osób w  miesiącu do swojego networku.

Super! – powiesz. Tradycyjnymi metodami pracy pozyskałem kiedyś 10 osób w miesiącu, a tu  30 osób.

Wszystko fajnie, tylko fakty są takie, że z tych 30 osób 28 zapisało się do Twojego biznesu tylko po to by dokonać incydentalnych zakupów produktu. Oni już nigdy więcej nic nie kupią. Pozostają 2 osoby. Jedna może będzie kupować częściej druga może zainteresuje się biznesem.

Masz plan,  strategię jak działać w takim wypadku by nie budować pustych bezwartościowych struktur?

W ogóle temat strategii jest bardzo waży, omówię go w innym wpisie.

Odpowiedzią na ten konkretny przykład jest budowanie listy adresowej, ale nie tylko.

Musimy taką listę pielęgnować. Co to znaczy?

Znaczy to, że musimy budować relację z ludźmi z naszej listy. Relacje zbudujemy poprzez dawanie za darmo wartościowej wiedzy. Wiedza ta musi rozwiązywać jakieś problemy ludzi z naszej listy. Dajmy się również lepiej poznać. Najlepszym narzędziem, które pomoże nam budować zarówno listę jak i relację z klientami lub współpracownikami jest wielokrotny autoresponder, który dodatkowo zautomatyzuje nam cały proces.

Długo szukałem odpowiedniego narzędzia dla siebie. Zainteresowałem się dość drogim rozwiązaniem Interspire. Jest to bardzo zaawansowany i rozbudowany program, przy czym jest on prosty w obsłudze. Po spolszczeniu udostępniłem go jako autoryzowany przedstawiciel pod adresem www.pername.pl